Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: proiect propriu Re:ply
Proiect: zzing.ro – comunitate de comunicare
Perioada de desfasurare: martie 2008 - prezent
www.zzing.ro

Descriere: zzing.ro – comunitate de comunicare

zzing.ro este o platforma de informare si discutii destinata comunitatii celor care lucreaza sau sint interesati de domeniul comunicarii – de la publishing si branding la publicitate – realizata de oameni care lucreaza in breasla. Site-ul este un “pet project” al Re:ply, fiind dezvoltat si coordonat de catre membrii departamentului de online al companiei.

Obiectivele proiectului

  • Crearea unui loc de intilnire pentru toti cei interesati si implicati in industria comunicarii din Romania si incurajarea schimbului de idei, informatii, surse intre acestia
  • Abordarea unor subiecte de substanta, cu adevarat relevante pentru profesionistii din domeniu, si tratarea lor intr-un mod aplicat si argumentat
  • Contribuirea la dezvoltarea calitativa generala a industriei, prin publicarea de articole profesionale de advertising, marketing, branding, strategie, copywriting, PR, graphic si web design, fotografie
  • Incurajarea unor initiative care sa implice agentii sau oameni din industrie, cu scopul de a schimba in bine felul in care functionam, ca breasla
  • Initierea unor discutii mai sensibile, dar necesare, privind atit industria comunicarii, cit si subiecte de interes public ce pot fi rezolvate si prin contributia directa a celor care lucreaza in comunicare
  • Descoperirea de noi oameni talentati si cooptarea lor intr-un exercitiu democratic de creativitate si profesionalism, prin lansarea unor concursuri (legate de domenii precum graphic design-ul, fotografia, copywriting-ul etc.)
  • Asigurarea unor avantaje pentru generatorul proiectului, Re:ply (pozitionarea ca membru activ al breslei, notorietate, buna reputatie)


Derularea proiectului

zzing.ro a fost primul proiect integral dezvoltat de nou-infiintatul departament de online al Re:ply, de la concept si plan editorial pina la structura, layout si implementare. Re:ply avea deja experienta in crearea de content pentru proiecte de online, iar strategia sa de business pentru anul 2008 includea si dezvoltarea unui departament dedicat, care sa se concentreze pe dezvoltarea de la A la Z a acestui tip de proiecte.

In acelasi timp, Re:ply dorea sa se implice direct intr-un proiect care sa ajute la crearea unui mediu in care oamenii din comunicare sa se poata manifesta ca o categorie profesionala matura, cu valori si etica profesionala clare, si care pun mai presus de ego-uri, interese de moment si brand-uri personale autodeclarate pasiunea reala, durabila, pentru profesiile lor si pentru ceea ce inseamna comunicare.

Asadar, construirea unei comunitati online a reprezentat, pe de o parte, un exercitiu si un test intern pentru membrii departamentului proaspat infiintat, iar pe de alta parte, punerea in practica a unei dorinte a management-ului companiei.

Realizarea proiectului a traversat mai multe etape. La primele discutii el avea forma unei reviste online cu un continut axat pe advertising si publishing, dar pe parcurs am schimbat modul de abordare, adaptind continutul la specificul unei platforme de comunicare si incluzind o componenta interactiva.

Conceptul editorial a fost stabilit dupa o definire si o analiza a targetului pe care-l viza site-ul, a pozitionarii acestuia, precum si a surselor profesionale de informare existente pe piata si a necesitatilor pe care ne propuneam sa le acoperim. Ulterior, au fost fixate structura, rubricile si ierarhia articolelor.

Am dorit ca numele sa sugereze sunetul ce insoteste aprinderea becului care marcheaza aparitia unei idei bune. In timpul brainstorming-ului, ne-am amintit de un nume, Zing!, pe care initial il propusesem unuia dintre clientii nostri pentru revista sa de clienti (ceea ce este acum revista Styler). Din motive care tin de inregistrarea numelui, acesta a devenit in final zzing.

Este un nume cu o sonoritate puternica, proaspat si plin de energie. Intelesul sau in engleza se refera la sunetul scos de o coarda care vibreaza si, informal, la zumzaitul unei conversatii insufletite. Pentru cei care nu cunosc intelesul cuvintului din engleza, el e perceput ca o interjectie, un sunet care te face atent. Unora le poate evoca zgomotul pe care-l produc monedele. Este un nume scurt, curajos, pozitiv, relaxat, jucaus. Sloganul „Sounds like a good idea” ce insoteste numele ghideaza cititorul in decodificarea intelesului acestuia.

In urmatoarea etapa, am lucrat la grafica si la partea de programare a noului site. Am construit o platforma multifunctionala, pe care sa o putem folosi ulterior la mai multe tipuri de site-uri dezvoltate de departamentul de online. Designul a fost elaborat pe baza conceptului editorial si ilustreaza principiul functionalitatii: partea din centru, care contine articolele, este construita pe fond alb, pentru maximizarea lizibilitatii. Elementele grafice ce definesc identitatea zzing apar doar in partile laterale, pentru a nu distrage atentia cititorului de la content. Combinatia de culori alb-albastru petrol transmite senzatia de informatie clara, serioasa, credibila, iar elementele de culoare verde efervescent dau o nota jucausa si dinamica.

Contentul platformei (articolele care nasc ulterior comentarii si reactii) a fost, in etapa premergatoare lansarii, creat in exclusivitate de echipa Re:ply – copywriteri, editori, designeri, account manageri, fotografi. Apoi, ne-am invitat citiva prieteni sa contribuie cu articole, pentru a intelege cum va functiona platforma in momentul in care oameni din afara Re:ply vor dori sa contribuie cu articole. De aceea, un timp, zzing a fost online, pentru ca noi si prietenii nostri sa-l putem vizualiza si corecta din mers, dar am preferat sa ne asiguram ca functioneaza foarte bine inainte de a-l lansa oficial.

Urmatorul pas in dezvoltarea proiectului este campania de lansare oficiala a www.zzing.ro si deschiderea sa catre toti cei interesati de design, copywriting, publishing, jurnalism, fotografie, online, PR, branding, multimedia – de comunicare, in toate aspectele sale.

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
Cauta in Studii de Caz: proiect propriu Re:ply, Publishing, Online
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |