Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: UPC
Proiect: Realizarea revistei interne 360˚
Perioada de desfasurare: septembrie 2004 - prezent
www.upc.ro

Descrierea proiectului

360˚ este revista interna a companiei
UPC Romania. Incepind din septembrie 2004 si pina la sfirsitul lui 2006, Re:ply a realizat fosta revista interna a UPC, Orizonturi. Dupa rebranding-ul UPC la nivel de grup din 2007, am adaptat si revista interna noii imagini de brand si noilor valori ale acestuia.
Am creat un concept grafic si editorial pentru noua revista interna, numita acum 360˚, in primavara anului 2007, si de atunci ne ocupam de realizarea fiecarui numar. Revista apare trimestrial si se distribuie tuturor angajatilor UPC Romania.

Client: UPC Romania

UPC Romania este una dintre cele mai mari companii de comunicatii prin cablu din tara si ofera servicii de televiziune prin cablu si prin satelit, internet de mare viteza si telefonie fixa digitala. Retelele UPC Romania deservesc, in acest moment, aproximativ 1.250.000 clienti din aproximativ 200 de orase.
UPC Romania este afiliata la
Liberty Global, Inc
.

Obiectivele noii reviste interne

  • Alinierea revistei interne la noua identitate de brand UPC
  • Comunicarea catre angajati a noii misiuni si viziuni a companiei, precum si explicarea noilor valori de brand
  • Prezentarea produselor si serviciilor companiei, a departamentelor si a oamenilor-cheie, intr-o maniera prietenoasa, in ton cu retorica de brand UPC
  • Fluidizarea circulatiei informatiei dintre management si angajati
  • Intarirea perceptiei pozitive a angajatilor asupra companiei

Derularea proiectului

Refacerea revistei interne UPC Romania s-a incadrat in amplul proces de rebranding al companiei, initiat in primavara anului 2007 la nivelul intregului grup. Faptul ca am realizat si o parte a noilor materiale de comunicare UPC (brosuri, materiale de comunicare interna) ne-a ajutat sa ne familiarizam rapid cu noul brand si sa venim cu o propunere solid argumentata pentru revista 360˚.

Crearea noului concept grafic si editorial a durat 3 luni si a luat in considerare noua filosofie UPC, noua sa identitate, precum si rezultatele unui studiu realizat in rindul angajatilor, referitor la dorintele acestora legate de continutul revistei.

Noul nume al revistei, 360˚, a fost ales pentru ca sugereaza ideea de cerc:

  • revista oferă informatie completa, din perspective diverse, privind activitatea companiei si viata organizatiei
  • cercul este o linie curba formata dintr-o infinitate de puncte care se afla la aceeasi distanta de centru; numele vine astfel in sprijinul ideii de intercomunicare pe un fundament de egalitate si de comunicare circulara, care, indiferent din ce punct porneste, revine la sursa dupa traversarea unui cerc complet
  • cercul sustine ideea ca UPC se doreste a fi o companie care aduna laolalta oamenii si este, totodata, in spiritul valorilor brandului (apartenenta, caldura umana)

Structura revistei imbina armonios informatiile rationale, referitoare la business-ul UPC, cu cele emotionale, care tin de viata organizatiei.

La nivel vizual, am propus o abordare grafica proaspata, plina de energie si dinamism, in linie cu noua identitate UPC. Am realizat o serie de elemente grafice de ghidare care sa simplifice navigarea in interiorul revistei, cum ar fi mugurele – o varianta simplificata a mugurelui („the bud”) din manualul de identitate UPC. O noutate au fost insertiile (mici texte aplicate pe noile elemente de identitate grafica) ce explicau noua identitate UPC intr-un mod neasteptat si prietenos, ajutind angajatii sa inteleaga si sa se identifice natural cu valorile companiei.

Rezultatele proiectului

  • Chestionarele realizate in interiorul companiei au aratat ca angajatii au fost incintati de noua revista si ca o citesc cu placere
  • 360˚ a fost bine primita de managementul UPC Romania si de colegii de la sediul din Amsterdam al grupului
  • Revista interna a contribuit la o intelegere rapida a noii identitati UPC, a noii filosofii si a valorilor brandului
  • Revista a venit in intimpinarea nevoilor de comunicare si informare a angajatilor UPC,  ajutindu-i sa cunoasca mai bine compania, modul de functionare a acesteia, departamentele si serviciile, politicile de HR si sa afle despre evenimentele importante din viata organizatiei
  • 360˚ a contribuit la imbunatatirea comunicarii interne si la coeziunea echipei, datorita faptului ca ajunge la toti angajatii (inclusiv la cei care nu lucreaza la computer, pentru ei revista fiind cea mai importanta sursa de informare)

Date tehnice

a.    Periodicitate: trimestrial
b.    Nr. de pagini: 12
c.    Tiraj: 2.800 exemplare / editie
d.    Format: 240x300 mm

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
Cauta in Studii de Caz: UPC, Publishing, Telecomunicatii, Reviste interne
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |