Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: Sensiblu
Proiect: Realizarea revistei pentru clienti Blu
Perioada de desfasurare: septembrie 2004 - februarie 2008
www.sensiblu.ro

Descrierea proiectului

Blu este o revista de sanatate, frumusete si ingrijire care se adreseaza clientilor si potentialilor clienti ai lantului de farmacii Sensiblu. Revista apare lunar si se distribuie gratuit in toate farmaciile Sensiblu, precum si in centre de afaceri, clinici si saloane de frumusete. Are un tiraj, auditat de BRAT, de 120.000 de exemplare/editie si o audienta estimata de 300.000 de cititori.

Client: Sensiblu

Lansat in 1997, lantul de farmacii Sensiblu a introdus in Romania conceptul de „health and beauty pharmacy” (comercializarea produselor de frumusete si ingrijire, pe linga cele farmaceutice). In prezent, Sensiblu este lider de piata, avind in total peste 200 de farmacii in toate orasele mari din tara.

In 2004, Re:ply a recomandat board-ului companiei sa renunte la vechea publicatie pe care Sensiblu o realiza si o distribuia gratuit in farmaciile sale, numita Dublu sens. Apoi am propus o noua abordare a clientilor Sensiblu printr-o alta publicatie: Blu.

Obiectivele revistei

  • Afirmarea pozitiei de lider de piata a Sensiblu, intr-un mediu competitional tot mai dur
  • Cresterea notorietatii brand-ului Sensiblu si a reputatiei acestuia
  • Diferentierea de competitori prin realizarea unei reviste consistente pentru clienti, o sursa credibila de informatie si o lectura placuta pentru clientii Sensiblu
  • Intarirea convingerii clientilor ca, alegind sa cumpere din farmaciile Sensiblu, beneficiaza de o gama larga de produse de calitate si de consiliere din partea unor profesionisti
  • Loializarea clientilor existenti si extinderea bazei de clienti
  • Cresterea traficului si a vinzarilor in farmaciile Sensiblu

Derularea proiectului

In primavara anului 2004, Re:ply a propus Sensiblu realizarea revistei Blu, unul dintre primele customer magazines din Romania.

Revistele dezvoltate de catre companii pentru clientii lor sint instrumente inovative de comunicare one-to-one ce imbina obiectivele de marketing ale companiilor cu strategiile jurnalistice. Piata de customer magazines este foarte bine dezvoltata in alte tari, dar inca foarte noua la noi. Re:ply este una dintre primele si putinele companii care promoveaza constant acest tip de instrument de comunicare.

Am inceput procesul de realizare a revistei Sensiblu cu un audit, pentru a intelege rolul pe care aceasta il putea avea in mix-ul de comunicare al Sensiblu si felul in care putea sprijini atingerea obiectivelor de marketing si vinzari ale companiei. De asemenea, am analizat piata revistelor similare si necesitatile potentialilor cititori, pentru a le oferi prin intermediul viitoarei reviste un produs relevant, pe care sa-l perceapa ca pe un cadou util din partea Sensiblu.   

Pornind de la rezultatele acestui audit, am creat un concept editorial si grafic coerent, care punea accentul pe continut. Numele revistei, Blu, asocia in mod clar revista cu Sensiblu si corespundea pozitionarii si target-ului acesteia.

Timp de doi ani, ne-am ocupat apoi de toate aspectele realizarii revistei, de la alcatuirea planului editorial, scrierea articolelor, realizarea fotografiilor si a layout-urilor pina la vinzarea de publicitate, tipar si distributie.

La sfirsitul anului 2006, Sensiblu a solicitat Re:ply un restyling al revistei, pentru ca aceasta sa reflecte si sa sustina in mod creativ noua pozitionare, noile valori ale Sensiblu si ritmul de crestere rapid al companiei.

Noul Blu renunta la pozitionarea aspirationala si devenea o publicatie functionala, utila, destinata unui target down-to-earth, educat, dinamic si informat, conectat la ce se intampla la noi si in lume, cu o cultura vizuala puternica. Pentru ca, intre timp, barbatii devenisera parte importanta din clientii Sensiblu, noul concept nu se mai adresa cu precadere femeilor, ca in etapa initiala. Fiecare numar avea o tema, dezvoltata in articolul principal. Articolele urmau sa fie axate pe sanatate, ingrijire si frumusete.

In crearea noului concept editorial si grafic am exploatat la maximum punctele care diferentiau Blu de alte reviste cu tematica asemanatoare:

  • asocierea cu Sensiblu, ceea ce ii dadea autoritate si o pozitiona ca pe o revista de incredere
  • dorinta echipei redactionale de a oferi continut local, original, nu preluat din alte surse (foto si text)

Noul concept grafic si editorial era proaspat si dinamic. Subiectele se refereau la situatii concrete si ofereau solutii la indemina. Abordau teme familiare targetului, dezvoltate din perspectiva acestuia, folosind oameni obisnuiti: de la clienti Sensiblu la medici, cercetatori, farmacisti, dar si directori de companii sau scriitori si actori cunoscuti. Aceasta abordare a dat mai multa credibilitate, relevanta si caldura revistei, care a devenit cu atit mai mult o lectura interesanta.

Tratamentul articolelor era foarte dinamic, cu text scurt, casete, highlight-uri; dinamismul era sustinut si la nivel vizual, inclusiv prin elemente grafice (cifre, de exemplu, care transmit ideea de eficienta).

Ritmul revistei a devenit mai alert – lucru care s-a reflectat in colonaj, in familia de caractere folosita, in paleta de culori si elementele grafice alese sau create de noi.

Fotografiile sustineau si ele conceptul editorial, avind un aer familiar, real, credibil. Revista continea multe fotografii cu oameni obisnuiti (cei care apareau in articolul principal, in interviuri etc.), multe dintre ele produse de noi. Cum Blu nu se mai adresa in principal femeilor, multe fotografii infatisau cupluri sau barbati.

Coperta este primul punct de contact al cititorului cu o revista si de aceea i-am acordat o atentie speciala. Fotografia trebuia sa reflecte targetul (adulti, activi, educati, parte a unui cuplu sau a unei familii) si universul lor de preocupari in luna sau sezonul respectiv. De la maniera in care erau realizate fotografiile pina la cromatica acestora, totul trebuia sa respecte spiritul revistei. Tema era bine pusa in valoare pe coperta, amplasata pe un fundal colorat. Intrucit revista nu avea sumar in interior si isi diversificase mult subiectele fata de varianta anterioara, am vrut sa aratam acest lucru pe coperta. Am creat la baza copertei o zona de preview, in care faceam trimiteri la articolele pe care noi le consideram de interes pentru cititor (materiale ce reflectau tematica revistei si sezonul in care aparea numarul respectiv).

Paginile cu promotii care, initial, fusesera integrate in revista au devenit un insert, coerent din punct de vedere grafic cu revista. Acesta a contribuit la o mai clara separare intre editorial si zona promotionala. Insertul avea un nume (Sensi Promo) si sectiuni bine definite, ce ajutau cititorul sa se orienteze rapid si sa gaseasca promotiile care il interesau.

Blu a fost unul dintre proiectele noastre cele mai dragi. L-am realizat timp de 3 ani si jumatate si credem ca este un exemplu de customer magazine de succes pe piata din Romania.

Rezultatele proiectului

  • Sensiblu s-a situat in 2006 pe locul 5 in topul celor mai importante branduri romanesti (Brandient si D&D Research pentru BusinessWeek)
  • Un studiu realizat in noiembrie 2006 la care au participat cititorii Blu arata ca aproape 40% din ei cumpara produse de gen exclusiv din farmaciile Sensiblu, de cel putin doua-trei ori pe luna
  • Cititorii spun ca apreciaza faptul ca Blu ii informeaza corect asupra subiectelor abordate, ca este o lectura placuta si educativa si ca le ofera un argument pentru a cumpara din farmaciile Sensiblu
  • 65,5% din cititori spun ca reclamele din paginile revistei ii ajuta sa ia decizia de a cumpara un anumit produs
  • Reprezentantii Sensiblu spun ca Blu este un important instrument de loializare a clientilor si ca ajuta la cresterea vinzarilor companiei: „Revista Blu este mijlocul prin care Sensiblu interactioneaza cu clientii sai intr-un mod dinamic si inedit, ajutindu-ne sa comunicam eficient cu acestia, sa fim mereu la curent cu ceea ce cititorii asteapta de la noi, dar si sa ne asiguram realizarea obiectivelor de marketing propuse, intr-un mod cit mai atractiv si profesionist”, spune Roxana Firmanciuc, marketing manager A&D Pharma 

Date tehnice:

a.    Frecventa: lunara (10 numere/an)
b.    Numar de pagini: 32 + 4 coperte (+ insert Sensi Promo, 8 pagini)
c.    Tiraj: 120.000 de exemplare/editie
d.    Distributie: nationala
e.    Format: 210 x 270 mm

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |