Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: Romania libera
Proiect: Redesenarea ziarului
Perioada de desfasurare: septembrie 2006 - martie 2007
www.romanialibera.ro

Descrierea proiectului

Romania libera este cel mai longeviv cotidian national, cu un tiraj mediu, auditat de BRAT de 65.000 de exemplare per editie. Ziarul este un nume important in presa romaneasca si se bucura de o ampla notorietate si credibilitate in rindul cititorilor.

Client: Societatea “R”, editorul cotidianului Romania libera

Cotidianul Romania libera este editat de societatea “R”. Cu o istorie impresionanta de peste 100 de ani de existenta, ziarul are un loc de invidiat in presa romaneasca si un capital de simpatie ramas intact, in ciuda trecerii vremii.

In toamna anului 2006, actionarii si managementul ziarului au decis ca este necesara o adaptare a publicatiei la noul context al pietei si la asteptarile cititorilor sai de azi. Pentru realizarea acestei reasezari in context, actionarii Romaniei libere au apelat la Re:ply, una dintre putinele companii de pe piata locala care au experienta in astfel de proiecte complexe de
publishing
.

Obiectivele proiectului

  • Restructurarea publicatiei astfel incit sa se adapteze nevoilor cititorilor de astazi, care aloca un timp tot mai scurt parcurgerii ziarelor si au la dispozitie mai multe modalitati de a se informa;
  • Crearea unui concept grafic care sa duca la simplificarea sistemului de navigare in interiorul ziarului;
  • Exprimarea clara, la nivel grafic, a ierarhiei informatiilor;
  • Crearea unui ritm de citire dinamic;
  • Gasirea unei modalitati de editare a articolelor care sa faciliteze retinerea informatiilor importante de catre cititor;
  • Elaborarea unui produs de publishing modern si inovativ, fara a rupe definitiv legatura cu vechiul ziar, la nivel perceptual.

Derularea proiectului

Echipa Re:ply a lucrat timp de 6 luni la realizarea minutiosului proces de restructurare a ziarului si a conceptului grafic, pe baza noului concept editorial al publicatiei.

Pentru a simplifica navigarea in paginile cotidianului, acesta a fost organizat in 4 caiete (sectiuni fixe, fiecare cu titlul si tipul sau de continut): Eveniment, Economie, Noi si Lumea, Metropola, si mai multe suplimente (Mica Publicitate, Timpul Liber, Angajari si Cariere, Imobiliare). De asemenea, a fost creat un caiet de editii locale. Astfel, ziarul si-a pastrat continutul consistent, dar a devenit mai usor de parcurs: cititorii pot gasi mai repede informatia care ii intereseaza.

La nivel grafic, echipa de designeri Re:ply a urmarit crearea unei combinatii armonioase de functional si estetic, care sa serveasca cititorul. Am schimbat
familia de caractere pentru textul si titlurile publicatiei. Pentru text am ales un caracter cu o buna lizibilitate, special creat pentru tiparul pe hirtie de ziar si rotativa: Le Monde, un font folosit la un moment dat de ziarul francez cu acelasi nume. Pentru titluri, am ales Parisine, un font care reprezinta foarte bine personalitatea ziarului Romania libera: obiectiv, sigur pe sine, de incredere, concis. Romania libera este unul dintre putinele ziare din Romania care au cumparat fonturile pe care le foloseste.

Prin stabilirea unor reguli de amplasare a articolelor in pagina si prin redimensionarea titlurilor s-a realizat o ierarhizare a informatiilor, care ajuta cititorul sa-si prioritizeze lectura in functie de interesele sale. Ritmul de citire dinamic a fost creat prin alternarea numarului de coloane din pagina: pentru stiri, 8 coloane de text (imprima o citire mai rapida si ii dau cititorului un sentiment de urgenta), iar pentru zona publicistica (unde se recomanda un ritm mai temperat), doar 6 coloane.

Designerii nostri au stabilit pentru Romania libera o noua gama de culori (saturate, optimiste, relaxate), care ii transmit incredere cititorului. Acestea sint: ciclam, portocaliu, kaki, diferentiate pentru fiecare caiet in parte.

Rezultatele proiectului

  • Primul numar al Romaniei libere in noua formula, lansat pe 12 martie 2007, s-a bucurat de succes la public si in media;
  • Noul concept grafic si editorial i-a adus cotidianului o noua categorie de public, reusind sa nu-l indeparteze pe cel traditional;
  • Romania libera este perceput de public si de celelalte cotidiene ca un ziar modern, capabil sa se adapteze unei piete tot mai competitive.

In august 2007, Romania libera a hotarit sa lucreze cu Re:ply si pentru alcatuirea noului concept grafic al editiei de simbata a ziarului, concept lansat pe piata ulterior, pe 20 octombrie.

Date tehnice

a.    Periodicitate: cotidian
b.    Nr. de pagini: 28 + suplimente
c.    Tiraj: 65.000 exemplare/editie
d.    Distributie: nationala
e.    Format: 394 x 571,6 mm  

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
Cauta in Studii de Caz: Romania libera, Publishing, Media, Redesenare
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |