Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: Metro
Proiect: Redesenare si realizare pachet pliante Metro Post
Perioada de desfasurare: martie 2006 – octombrie 2007
www.metro.ro

Descriere: pachetul de pliante bilunare “Metro Post”

Pliantele „Metro Post” reprezinta principalul instrument de marketing si loializare al retailer-ului
Metro Cash & Carry Romania si Moldova. Pliantele apar de doua ori pe luna si sunt distribuite exclusiv catre clientii din baza de date Metro.

Client: Metro Cash & Carry Romania si Moldova

Metro Cash & Carry este primul en-gros cu autoservire si plata la ridicarea marfii deschis in Romania (in 1996). Metro Cash & Carry International face parte
Grupului Metro
, unul dintre liderii mondiali din sectorul retail si una dintre cele mai mari companii originare din Germania. In octombrie 2007, reteaua Metro Romania numara 23 de magazine, iar Metro Moldova, 3 magazine.

Inca de la deschidere, Metro Romania realiza si producea in-house pliantele din pachetul „Metro Post”. In 2006, Re:ply a cistigat pitch-ul organizat de Metro pentru externalizarea realizarii acestor pliante.

Obiectivele proiectului

  • Externalizarea proiectului rapid si cit mai lin, astfel incit nici clientii Metro, nici cei aproximativ 50 de buyeri Metro sa nu simta preluarea proiectului de catre o alta companie
  • Stabilirea unei identitati vizuale unitare si coerente pentru toate materialele care alcatuiesc catalogul bi-lunar Metro
  • Stabilirea unui set de reguli care sa ajute cititorii sa faca diferenta intre pliantele Food si cele Non-food si sa remarce cu usurinta brosurile speciale   
  • Diferentierea clara, la nivel structural si vizual, intre pliantul Metro si cele ale competitorilor
  • Gasirea unui mod logic si clar de prezentare a produselor in interiorul pliantelor
  • Transmiterea pozitionarii Metro ca lider de piata
  • Transmiterea clara a mesajelor „Produse de calitate la cel mai bun pret” si „Partenerul profesionistilor” catre clienti
  • Anuntarea faptului ca Metro implineste 10 ani pe piata romaneasca
  • Generarea de trafic in magazine.

Derularea proiectului

Inainte de a trece la treaba, Re:ply a definit trei tipuri de
grupuri-tinta (clientii HoReCa, retailerii mici si consumatori finali) si a formulat mesaje specifice fiecarei categorii. Astfel, pentru clientii HoReCa s-au comunicat avantajele Metro de gama larga (prospetime si stoc mare), in timp ce pentru retailerii mici si consumatorii finali s-au comunicat avantajele de gama larga si pret mic.

Urmatorii pasi pe care i-a facut Re:ply au fost regindirea structurii si a modului de navigare si crearea unui set de reguli de identitate pentru pachetul de cataloage Metro.

Am structurat informatia in sectiuni clare si conform unei ierarhii a produselor care a fost aplicata la nivelul fiecarei pagini. In plus, am creat un sistem de comunicare a pretului si am formulat un concept foto care „sa vinda” mai eficient.

Noul concept al copertelor a intregit identitatea grafica unitara realizata pentru Metro Post. Am conceput un model de coperta cu impact puternic, care creeaza curiozitate si comunica direct principala atractie a pliantului. Re:ply a gasit o solutie vizuala pentru a transmite clar faptul ca produsele promovate pe coperta au preturi promotionale in perioada valabilitatii catalogului. Pentru brosurile speciale, coperta a fost gindita pornind de la imagini de atmosfera sau prezentind produsele intr-un mod creativ, dinamic, care sa sugereze tematica brosurii.

Tendinta de pe piata internationala este aceea de transformare a cataloagelor publicate de retaileri in „catazine” (publicatii care adauga cataloagelor o zona de editorial specifica revistelor). Pentru a se adapta acestei tendinte, Re:ply a introdus in pliantele speciale (de vinuri, moda si gastro) scurte texte cu caracter informativ si limbaj prietenos.

Pentru realizarea cataloagelor Metro Post, Re:ply a creat un departament special, care a realizat aceste produse din martie 2006 si pina in octombrie 2007 – in total, 41 de numere de catalog. Media pe editie a fost de 180 de pagini.
    
Rezultatele proiectului

Reprezentantii Metro au constatat ca:

  • Platforma de identitate, sistemul de navigare, ierarhizarea produselor si aerisirea layout-urilor au fost apreciate de catre cititori si buyeri
  • Mesajele pe care Metro dorea sa le transmita si-au atins tinta
  • In anul 2006, Metro Cash & Carry a fost compania cu cele mai mari profituri de pe piata romaneasca
  • In primul semestru al anului 2007, vinzarile realizate de Metro Romania au depasit media din Europa de Est.

Date tehnice:

a.   Frecventa: bilunara
b.   Numar de pagini: in medie, 180 de pagini/editie
c.   Formate: A4 si A3
d.   Distributie: nationala

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |