Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: Realitatea-Catavencu
Proiect: Elaborarea conceptului grafic
Perioada de desfasurare: noiembrie - decembrie 2006
www.jadore.ro

Descrierea proiectului

J’adore este prima revista gratuita de shopping de la noi, cu un continut si vinzari de publicitate care concureaza revistele glossy traditionale. Revista apare lunar in Cluj si Bucuresti, intr-un tiraj mediu de 50.000 de exemplare/editie, auditat de BRAT. La momentul lansarii sale (februarie 2007), J’adore a facut senzatie pe piata de publishing romaneasca si, pe durata primului an de aparitie, a avut o evolutie spectaculoasa.

Client: Grupul Realitatea-Catavencu

Realitatea-Catavencu este unul dintre cele mai mari grupuri media din Romania, ce cuprinde 15 titluri din presa scrisa si trei posturi TV, unul de radio, o agentie de presa si o retea de advertising in-store.

La sfirsitul anului 2006, grupul a achizitionat titlul J’adore, care aparea la Cluj de 3 ani, si a hotarit sa-l lanseze si in Bucuresti. Proiectul avea nevoie de un nou concept grafic, modern si competitiv, si de consultanta editoriala. Pentru aceste servicii, grupul RC a apelat la Re:ply, care realizase proiecte de publishing din zone diferite, inclusiv
reviste glossy de fashion, multe dintre acestea chiar pentru titluri ale Grupului Realitatea-Catavencu.

Obiectivele proiectului

  • Elaborarea unui concept grafic in linie cu tendintele pentru revistele glossy si care sa tina cont de ambele scopuri ale revistei: oferirea unor informatii practice (pret, adresa) si a unui continut editorial substantial
  • Realizarea unei structuri clare si eficiente a publicatiei
  • Exprimarea acestei structuri la nivel grafic, prin elemente de ghidare care sa duca la navigarea usoara prin paginile revistei
  • Realizarea unui produs de publishing de calitate, care sa arate bine si sa fie cautat atit de cititori, cit si de regiile care achizitioneaza spatiu publicitar

Derularea proiectului

Re:ply a realizat acest proiect intr-un timp record: o luna si jumatate. Am inceput cu partea de continut editorial, pe care l-am structurat si ierarhizat in sectiuni si rubrici fixe. Pentru ca revista sa-si pastreze caracterul functional, ea trebuia sa fie usor de parcurs, si informatiile practice usor de gasit. Nu am neglijat latura emotionala, rezervind capitole consistente informatiei mai elaborate, care necesita un timp de parcurgere mai lung.

La nivel grafic, am tinut cont de acest caracter dual al publicatiei si de nevoia de a avea o structura clara, fixa. Am conceput un
flag feminin si usor de retinut, prietenos, intr-o culoare puternica si energica: mov. Apostroful din logo  s-a dovedit a fi foarte util, el devenind element grafic de ghidare in revista. Totodata, acesta se poate multplica formind o steluta, care marcheaza alegerea J’adore din listele de produse publicate in paginile de shopping. Intregul layout a pastrat un caracter feminin, emotional.

Formatul mic, pocket glossy, care trebuie sa prezinte un continut divers, este de obicei o problema la acest tip de reviste. Noi am reusit sa gasim o solutie in cazul J’adore, prin realizarea unui echilibru intre spatiul alb si cel ocupat din fiecare pagina. Am creat o revista aerisita, care se citeste cu placere si nu da senzatia unui catalog de preturi.

Prin
familiile de caractere folosite, am dorit sa exprimam cealalta latura a publicatiei, cea rationala. Am ales caractere masculine, simple, vizibile pentru titlurile sectiunilor si pentru text. Desenul caracterelor are o conotatie puternic functionala, contribuind la parcurgerea usoara a revistei.

Cheia cromatica a exprimat din nou latura feminina. Am ales combinatii de culori care nu se demodeaza, cum ar fi negru, rosu, alb. In zona de fashion am folosit culori vesele si
trendy: roz, mov, lila, verde effervescent. In zona de beauty am folosit un gri cald, potrivit pentru o revista in care vedem pielea modelelor din imagini. La sectiunea deco si lifestyle am optat pentru o gama de marouri, culori de pamint legate de casa si ambient.

Rezultatele proiectului

  • De la primul numar, J’adore a stirnit interesul publicului, tirajul revistei epuizindu-se rapid
  • In primul an de existenta, J’adore a reusit sa depaseasca toate celelalte reviste pocket glossy de pe piata ca venituri provenite din vinzarea de publicitate, conform monitorizarii realizate de Alfacont

Date tehnice:
 
a.    Periodicitate: lunar
b.    Nr. de pagini: minimum 148, putind ajunge si la peste 200
c.    Tiraj mediu: 50.000 exemplare / editie
d.   
Format: pocket glossy 

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |