Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: Dacia
Proiect: Realizarea revistei interne Jurnal de bord
Perioada de desfasurare: mai 2006 - martie 2008
www.dacia.ro

Descriere: revista interna Jurnal de Bord

Jurnal de bord a fost revista interna lunara a companiei
Dacia Groupe Renault. Publicatia avea un tiraj de 13.000 de exemplare si se distribuia catre toti angajatii companiei. Departamentul de Comunicare si-a dorit sa realizeze, cu ajutorul Re:ply, o publicatie credibila in ochii angajatilor, care sa transmita mesajele managementului privind strategiile si proiectele companiei.

Client: Dacia Groupe Renault

Compania Automobile Dacia a fost infiintata in 1966. In citeva decenii, Dacia a devenit brand national, acumulind un capital de simpatie impresionant nu numai printre romani. Din 1999, compania face parte din Grupul Renault si este a doua marca a Grupului. Romania reprezinta acum a sasea piata a Grupului Renault.

Compania editeaza revista Jurnal de bord din decembrie 2005 si a incredintat proiectul companiei Re:ply in primavara lui 2006.

Obiectivele proiectului

  • Imbunatatirea calitatii revistei din punct de vedere grafic, fara modificari substantiale ale conceptului editorial
  • Eficientizarea procesului de realizare a revistei, prin crearea unui template si a unui flux de lucru mai bune

Obiectivele revistei

  • Informarea angajatilor despre strategia grupului, realizari si proiecte de viitor, dar si cunoasterea echipei de management (comunicare top-down prin interviuri cu manageri de la Renault sau Dacia)
  • Promovarea valorilor Dacia: calitate, profitabilitate si crestere, cu accent pe calitate
  • Imbunatatirea imaginii angajatilor despre companie si fidelizarea acestora.

Derularea proiectului

In 2005, Dacia lansase un
newsletter intern care nu reusea sa comunice eficient si nu era citit de angajati. In primavara lui 2006, Re:ply a realizat o analiza detaliata la nivel grafic si editorial a revistei interne, dar si a modului de realizare a acesteia.

Am identificat si analizat motivele pentru care publicatia nu-si atingea obiectivele. Apoi am propus Departamentului de Comunicare Dacia un set de modificari pentru a imbunatati dramatic nu doar calitatea grafica a publicatiei, dar si continutul acesteia.

Rationamentul nostru a pornit de la interesele angajatului Dacia, de la ceea ce-si doreste acesta sa afle. Apoi am gasit solutii pentru a transmite mesajele venite de la management intr-un mod cit mai interesant posibil pentru angajat.

Noua structura grafica coerenta, cu accent pe ierarhizarea corecta a informatiilor, sistemul de navigare simplu si schema cromatica functionala au ajutat la curatarea
layout-ului si la fluidizarea lecturii. Am stabilit sectiuni si rubrici clare, precum si reguli de editare a articolelor. Faptul ca informatia oferita este interesanta in sine si interesant prezentata a permis circulatia informatiei nu doar pe verticala, dinspre management catre angajati, ci si pe orizontala, de la un angajat la altul. Iar acest fapt a sporit credibilitatea si interactivitatea revistei.

Una dintre dorintele colegilor de la Dacia a fost sa cream o coperta de impact. Am redesenat
flag-ul revistei, renuntind la efectele care incarcau layout-ul, si am optat pentru o coperta aerisita si flexibila. O fotografie sau o ilustratie mare, care vorbeste despre articolul principal, si, la baza copertei, un spatiu cu trimiteri in interiorul revistei. Astfel cititorul afla ca publicatia ii ofera o paleta de subiecte interesante pentru el.

Folosirea ilustratiilor pentru coperta a fost o initiativa a colegilor de la Dacia, care doreau astfel sa dinamizeze si sa personalizeze revista. Fiecare ilustratie este realizata pe baza unui concept agreat de comun acord si reda intr-un mod original si simpatic ideea articolului principal.

Dupa aprobarea noului concept grafic si editorial si a noului flux de lucru, directorul editorial si echipa Re:ply, alaturi de coordonatorii revistei din partea Dacia au organizat un training la Mioveni, cu toti cei implicati in realizarea revistei. Scopul intalnirii a fost prezentarea noii reviste, a regulilor principale de editare si a etapelor prin care trece Jurnalul de bord de la momentul colectarii si selectarii informatiei pina la distributie.

In perioada iulie 2006 - martie 2008, echipa Re:ply a realizat lunar revista Jurnal de bord, oferind servicii de consultanta editoriala si de publishing, design, productie si distributie.  

Rezultatele proiectului

In urma realizarii unui
research
intern, reprezentantii Dacia au constatat ca:

  • 90% dintre cititori au considerat forma grafica si de editare a noii reviste ca fiind foarte buna
  • Timpul alocat citirii revistei a crescut
  • Managementul afirma ca revista ajuta in mod clar la comunicarea obiectivelor strategice ale companiei si are un rol activ in explicarea pe intelesul tuturor a contextului in care opereaza compania, a evolutiei pietei auto de la noi si de afara
  • A crescut dorinta angajatilor de a aparea in revista
  • Revista a facut o buna impresie in Franta si in alte tari din Grupul Renault
  • Echipa Jurnalului de bord a reusit sa creeze un instrument credibil de comunicare interna

Date tehnice

a.    Frecventa: lunara (11 numere/an)
b.    Numar de pagini: 12
c.    Tiraj: 13.000 exemplare/editie
d.    Format: 240 x 328 mm

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
Cauta in Studii de Caz: Dacia, Publishing, Redesenare, Reviste interne
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |