Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: Connex
Proiect: Realizarea site-ului corporate
Perioada de desfasurare: decembrie 2004 - octombrie 2005
www.vodafone.ro

Descrierea proiectului: site-ul corporate Connex-Vodafone

Site-ul corporate co-branded Connex-Vodafone a fost o parte importanta in procesul de comunicare dintre companie si public in perioada de tranzitie ce a urmat achizitionarii companiei Connex de catre grupul international Vodafone.

Client: Connex-Vodafone

Connex a lansat prima retea GSM din Romania, in aprilie 1997. In scurt timp, compania si-a creat o identitate foarte puternica si usor de recunoscut in rindul publicului, prin strategii de marketing indraznete, care au ridicat semnificativ standardele din industria publicitatii la momentul respectiv. In iunie 2005, cind a fost achizitionat de grupul international Vodafone, Connex numara peste 5 milioane de clienti.
Vodafone Group Plc. a fost prima retea de telefonie mobila infiintata in Marea Britanie, in anul 1984. In prezent, Vodafone este cel mai mare grup international de comunicatii mobile, cu divizii in 25 de tari de pe 5 continente si cu 241 de milioane de clienti.

Obiectivele site-ului

  • Comunicarea legaturii dintre Connex si Vodafone, inclusiv prin promovarea elementelor de identitate co-branded
  • Transmiterea valorilor brandului Vodafone
  • Transferarea capitalului de simpatie de care beneficia brandul Connex catre Vodafone Romania
  • Explicarea procesului de transformare din Connex in Vodafone si a implicatiilor acestuia
  • Realizarea unei tranzitii treptate si transparente de la valorile brandului Connex la valorile Vodafone
  • Descrierea serviciilor companiei intr-un mod logic si bine structurat
  • Renuntarea la limbajul corporate, sec si tehnic, si adoptarea unui mod de comunicare mai prietenos, dar adaptat ambelor categorii de public: business si consumatori finali

Derularea proiectului

Realizarea site-ului co-branded Connex-Vodafone a facut parte dintr-un proces amplu si delicat, care pregatea publicul si clientii Connex sa accepte firesc faptul ca furnizorul lor de servicii de telecomunicatii mobile devine Vodafone.

Re:ply a inceput prin elaborarea unei strategii generale de dezvoltare a site-ului, care a tinut cont de acest context si de nevoile de comunicare ale brandului specifice etapei pe care o traversa.

Ne-am concentrat pe partea de creare de continut (structurare, redactare si editare a continutului, traducere in engleza), pentru implementare lucrind cu firma Green Pixel.

La nivelul structurii, site-ul a fost organizat in 2 sectiuni principale – Personal si Business – avind in vedere categoriile de public ale companiei si tipurile de produse si servicii specifice.

Echipa noastra a reusit sa creeze un site care continea in primul rind informatie clar ierarhizata si logic prezentata. Am tinut cont de faptul ca modul de citire al unui site difera de cel al citirii unui material tiparit si am aplicat tehnici de editare specifice acestui canal de comunicare. In acelasi timp, am facut si o judecata in sens invers, aplicind tuturor materialelor principii din jurnalismul off-line: textele aveau titluri de impact, scurte introduceri in care era surprinsa esenta sectiunii sau serviciului respectiv, intertitluri etc. Acest nivel de detaliu era la acel moment o noutate in privinta editarii de continut web pe piata locala.

Informatia a fost structurata pornind de la utilizatorul site-ului, de la intrebarile pe care le are atunci cind intra pe site si despre solutiile pe care doreste sa le gaseasca acolo rapid.

In sectiunea Business, de exemplu, aveam un capitol mare de Produse si servicii, din care utilizatorul putea selecta Solutiile de voce, in care gasea toate tipurile de Abonamente: Abonamente de baza (Connex, Plus, Plus Activ, Plus Unic si Plus Intensiv), extraoptiuni pentru abonamentele de baza (Activ, Tarif Unic, Convorbiri Intensiv, 15 minute nationale etc.) si Abonamente cu minute incluse (6 tipuri: cu 50, 100, 200, 400, 800 si 1.500 de minute).

Fiecare descriere de serviciu urma citeva reguli standard. Initial era prezentat un context familiar utilizatorului, in care respectivul serviciu i-ar fi fost de folos (contextele tineau cont daca textul facea parte din sectiunea Personal sau Business), precum si citeva avantaje concrete ale serviciului. Apoi erau prezentate detalii despre Utilizare, Caracteristici etc.

Acest mod de editare a condus la crearea unui stil unitar pentru continut si ajuta utilizatorul sa foloseasca usor site-ul.  

La nivelul identitatii verbale, Connex avea citeva elemente specifice, pe care le-am aplicat si la nivelul site-ului. Comunicarea era simpla si clara, in titluri se foloseau cuvinte scurte, interjectii, iar tonul textelor trebuia sa fie „efervescent”. A fost sarcina Re:ply sa aplice in comunicarea on-line aceste caracteristici, de la textele introductive sau care tineau de prezentarea produselor pina la cele ce prezentau informatii tehnice si juridice, care au devenit astfel mai usor de citit si de inteles.

Un capitol interesant a fost rescrierea sectiunii cu informatii generale despre Connex. Re:ply a optat pentru un mod de abordare inedit si a gindit aceasta sectiune astfel incit sa puna in valoare puternica legatura emotionala dintre clientii Connex si brand, prin sublinierea unor momente din istoria Connex: campanii de impact, lansari de servicii, premiere pentru piata romaneasca, evenimente, concerte, premii internationale importante. Era un mod frumos de a spune „la revedere” brandului Connex, amintind cititorilor cite momente speciale ii legau de acest brand.

Rezultatele proiectului

  • Site-ul co-branded Connex-Vodafone a contribuit la realizarea tranzitiei dinspre Connex spre Vodafone rapid si firesc
  • O mare parte din continutul creat de Re:ply a fost pastrat pe site-ul Vodafone si dupa incheierea etapei de co-branding
 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |