Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: Baneasa
Proiect: Realizarea revistei pentru clienti Styler
Perioada de desfasurare: noiembrie 2007 - prezent
www.baneasashoppingcity.ro

Descrierea proiectului: revista pentru clienti Styler

Styler este o revista de lifestyle & fashion dedicata clientilor mall-ului
Baneasa Shopping City din Bucuresti. Are 164 de pagini si apare trimestrial, la inceputul fiecarui sezon. Styler se distribuie gratuit catre toti clientii mall-ului.

Client: Baneasa

Baneasa Developments este divizia care se ocupa de dezvoltarea Zonei Comerciale Baneasa. Aceasta zona face parte integranta din cel mai mare proiect de dezvoltare urbana din Romania, Baneasa, care se construieste acum in nordul Bucurestiului. In spatiul  comercial se afla IKEA, Carrefour Baneasa - Centrul Comercial Feeria, Metro, Bricostore, Mobexpert
si, din aprilie, mall-ul Baneasa Shopping City.

Pe linga zona comerciala, Proiectul Baneasa mai cuprinde o zona rezidentiala pentru 5.000 de locuinte si un parc de afaceri care va avea 11 cladiri de birouri.

Obiectivele revistei

  •  sa fie un vehicul de comunicare eficient intre Baneasa Shopping City si target-ul sau
  • sa ajute la pozitionarea Baneasa Shopping City ca un mall de fashion, care ofera cel mai bun mix de brand-uri de pe piata si cea mai mare varietate de produse de fashion si lifestyle
  • sa ofere informatii despre magazinele si produsele din mall, intr-un mod care sa serveasca atit chiriasilor mall-ului, cit si clientilor
  • sa contribuie la fidelizarea clientilor Baneasa Shopping City
  • sa ridice standardele comunicarii cu partenerii de business (chiriasii din mall), oferindu-le o platforma de comunicare care sa-i ajute sa ajunga direct la clientii lor potentiali   

Derularea proiectului

Styler este o revista pentru clientii Baneasa Shopping City (un
customer magazine) care apare trimestrial. Acesta a fost punctul de pornire atunci cind am elaborat strategia, conceptul grafic si pe cel editorial al revistei. Am stabilit targetul publicatiei: adulti provenind din mediul urban, din clasa medie, care isi doresc si isi permit o calitate a vietii comparabila cu cea a colegilor de generatie din restul Europei; exigenti in privinta calitatii produselor pe care le cumpara si care urmaresc atent trend-urile internationale de lifestyle, dar le aleg in functie de personalitatea lor si le adapteaza la propriul lor stil de viata.

Ne-am propus sa-i oferim cititorului o abordare noua a subiectelor de lifestyle la nivel publicistic, prin articole de substanta si care ies din tipare, subiecte care provoaca sau surprind si printr-un
design riguros si spectaculos in acelasi timp.

Am incercat sa oferim vizitatorilor mall-ului, prin intermediul revistei, o experienta complementara, care sa tempereze starea de agitatie specifica activitatii de
shopping si care sa genereze discutii echilibrate. Ne-am dorit ca Styler sa contribuie, astfel, la diferentirea experientei de shopping din Baneasa Shopping City fata de cea traita in alte mall-uri.

O caracteristica a publicatiei care ne-a ajutat sa-i ordonam continutul editorial a fost periodicitatea. Fiind un trimestrial, Styler trebuie sa aiba un timp de citire mai mare, nu se parcurge la fel de rapid ca un lunar. Acest lucru impune ca subiectele sa nu fie perisabile sau legate de prezentul imediat, ci sa fie alese astfel incit sa reziste in timp. Ne-am dorit ca Styler sa fie o revista de colectionat. De aceea, continutul ei editorial ofera argumentele necesare cititorului pentru ca acesta s-o pastreze si sa revina la ea cu placere si dupa ce sezonul de care respectiva editie este legata se incheie.

Conceptul grafic a sustinut ideile de mai sus. Pentru ca timpul de citire al trimestrialelor este mai mare, structura si layout-ul au caracteristici specifice. Noi  am creat un
layout
usor de parcurs, menit sa imbie cititorul spre o lectura tihnita, care sa se desfasoare in fotoliu, si nu in graba, pe drum, in metrou.

Am impartit revista in trei mari sectiuni, urmind structura clasica:

  • Front of the book (sectiunea de inceput, care in Styler se numeste Agenda): contine articole scurte si are un ritm de citire mai rapid
  • The Well (partea de mijloc, numita la noi Showtime): este zona cea mai consistenta a revistei si cuprinde articole lungi, editoriale de moda, un interviu-reportaj si dosarul tematic al numarului respectiv; o noutate este zona dedicata parfumurilor – o inovatie in rindul revistelor glossy
  • Back of the book (sectiunea de final, care la noi se numeste Lounge): contine materiale de beauty, deco  si gastronomie, interviu, articole scurte cu tenta utilitara, precum si articole de PR – in aceasta sectiune se manifesta latura functionala a publicatiei

Un mall, mai ales unul atit de spectaculos ca Baneasa Shopping City, este un paradis al simturilor. Toate – de la cel vizual la cel olfactiv – sint permanent provocate. Intentia noastra a fost ca acest lucru sa se regaseasca in revista. Am incercat sa recream experienta de shopping pe care clientul o are intr-un mall – un mediu care ii trezeste toate simturile (prin accesul direct la magazine, restaurante, zona de entertainment). De aceea, Styler propune o abordare a lifestyle-ului din perspectiva simturilor: la nivel primar, provocam o cunoastere senzoriala pe care, ulterior, o dublam cu argumente rationale. Mai mult, si Styler, ca si mall-ul, incearca sa ofere, cu mijloace specifice, informatii ce stirnesc simturile: culori, texturi diferite ale hirtiei, mirosul cernelei, fosnetul paginilor.

Al doilea sistem de coordonate pe care am construit identitatea revistei este format din cele patru elemente primordiale: apa, aer, foc, pamint. Styler apare de patru ori pe an, asa ca am asociat fiecarui anotimp cite un element (primavara – apa; vara – foc; toamna – pamint; iarna – aer). Publicatia este articulata in jurul elementului respectiv, in forme inedite. Un “dosar” de 16 pagini dedicat elementului-vedeta din sezonul respectiv demonstreaza felul in care stilul nostru de viata este legat de acesta. Dosarul este o “revista in revista”. Amplasat in partea de mijloc a publicatiei, este tiparit pe o hirtie cu textura diferita si are un layout distinct. Cititorul identifica astfel cu usurinta zona din revista in care gaseste tema si care-i ofera o cheie de citire a intregii publicatii.  

Am vrut ca Styler sa aiba si o dimensiune practica. Ne-am pus in locul cititorului nostru, care este si client al Baneasa Shopping City, si am creat Navigator-ul, o fila cartonata aflata spre sfirsitul revistei, ce contine planul celor 2 etaje ale mall-ului cu toate magazinele si o lista a acestora, precum si a categoriilor de produse din mall (un fel de
directory). Fiecare magazin marcat pe aceasta harta are un cod. De-a lungul publicatiei, ori de cite ori avem produse care se gasesc in mall (in cadrul pictorialelor de fashion, al paginilor de shopping etc.), acestea sint insotite de codul magazinului in care cititorii le pot gasi. Navigator-ul poate fi desprins din paginile revistei (are perfor) si folosit ca o harta in mall.

Ca in cazul oricarui proiect de
publishing, am acordat maxima atentie alegerii caracterelor si a paletei cromatice. Acestea influenteaza decisiv personalitatea unei publicatii. Pentru Styler am ales (si cumparat – lucru mai rar in Romania, cel putin pina acum) exact caracterele pe care ni le-am dorit: un serif si un sans serif, create de acelasi designer, Xavier Dupré. Cele doua caractere complementare sunt construite prin imbinarea unor elemente apartinind unor culturi diferite: cea europeana (romana) si cea din Asia de sud-est. Aceasta combinatie naste niste conflicte grafice foarte interesante (in design, conflictul este un lucru pozitiv), care intaresc personalitatea si tonul revistei.

Am ales o schema cromatica redusa, pentru a pune in valoare imaginile si textul: astfel, cititorii se concentreaza pe continut, iar atentia lor nu este distrasa de un vizual agresiv.

Modul  in care este tiparita revista (offset si web offset), tipurile de hirtie si de tipar folosite au fost obiectul unor discutii complexe. Atit clientul, Baneasa Shopping City, cit si noi doream ca revista sa sustina si la acest nivel conceptul editorial (legat de simturi) si spiritul Styler. Am optat pentru doua tipuri de tipar: raster normal pentru cea mai mare parte a revistei si raster stochastic (care se foloseste de obicei pentru albumele de arta, datorita faptului ca pune foarte bine in evidenta culorile) pentru coperta si dosarul tematic.

Primul numar al revistei a fost tras in intregime pe offset, iar stanta pentru folio aplicat pe numele revistei a fost realizata in Germania. De la numarul 2, coperta, sectiunea care cuprinde tema si Navigator-ul vor fi trase pe offset, iar restul revistei, pe web offset (rotativa). Pentru tipar, am colaborat cu Peggy Production, Visual Promotion si
CoPrint.


Rezultatele proiectului

  • Styler a fost lansata in aprilie 2008, deci vom putea analiza rezultatele proiectului peste jumatate de an
  • Primul numar al revistei a fost apreciat de catre clientii de business ai Baneasa Shopping City, spatiul publicitar oferit spre vinzare fiind cumparat in intregime
  • La primul numar, revista si-a acoperit din publicitate peste 75% din investitie si exista premise ca acest procent sa creasca de la numarul 2  

Date tehnice:

a.    Periodicitate: trimestrial
b.    Nr. de pagini: 164
c.    Tiraj: 25.000 exemplare / editie
d.    Distributie: locala
e.    Format: 210 x 265 mm

 

 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |