Orice lucru bine facut are in spate un sir lung de idei bune abandonate.
 
Client: B1 TV
Proiect: Proces de rebranding
Perioada de desfasurare: ianuarie - octombrie 2007
www.b1tv.ro

Descrierea proiectului

Procesul de
rebranding al postului de televiziune B1 s-a desfasurat in perioada ianuarie-octombrie 2007 si a fost coordonat de Re:ply. Rebrandingul B1 TV a presupus mai multe etape, de la construirea platformei de brand la articularea noii identitati la nivel vizual si comunicarea acesteia catre publicul B1.  

Client: B1 TV


B1 TV s-a lansat in decembrie 2001 ca post de televiziune local, destinat capitalei. Acesta a propus publicului, inca de la inceput, un continut construit pe contraste – programe adresate unor categorii diferite de public, prezentate pe un ton echidistant si neagresiv. Cu timpul, B1 si-a extins acoperirea la nivel national, devenind un post de televiziune generalist ce emite pe tot teritoriul Romaniei.

Din 2004, B1 are ca partener News Corp, una dintre cele mai mari companii de media din lume, ce detine, printre altele, studiourile de film 20th Century Fox, retelele de televiziune Fox si ziarul The Times, fiind, totodata, cel mai mare operator de platforme digitale prin satelit la nivel global.

Obiectivele procesului de rebranding

  • Realizarea unei pozitionari clare a postului B1 pe piata de televiziune din Romania
  • Definirea viziunii, misiunii si a valorilor brand-ului si comunicarea acestora catre angajati
  • Improspatarea expresiei brand-ului la nivel vizual (on-screen si off-screen)
  • Gasirea celor mai potrivite mijloace de comunicare a noii identitati B1 catre public

Derularea proiectului

In conturarea procesului de rebranding, Re:ply a inceput cu realizarea unui
audit (in colaborare cu BrandFusion, privind viziunea si obiectivele de business ale B1, precum si perceptiile interne si externe asupra identitatii brand-ului. In urma acestui audit, au fost stabilite pozitionarea, misiunea, viziunea si valorile de brand ale B1 TV. Noua identitate a postului de televiziune a fost construita in jurul conceptului de „surprinzator”, tinind cont de istoria si de tipul de continut al B1, un continut bazat pe contraste, ce prezinta aspecte si viziuni diferite, chiar opuse, asupra vietii. Pornind de la aceasta idee, a fost construita platforma brand-ului, cu misiunea, viziunea si valorile sale: fascinatie pentru spectacolul lumii, creativitate, curiozitate, verticalitate, adaptabilitate.

A doua etapa a constat in articularea brand-ului la nivel vizual, prin crearea unui nou
logo, a sloganului, a schemei cromatice, precum si a altor elemente grafice. Designerii Re:ply au construit un logo modern, usor de recunoscut si au ales pentru noul brand o gama de culori vii, proaspete si neagresive: verde efervescent, gri cald si alb. Noul slogan B1 („aceeasi lume. alta perspectiva.”) transmite clar si simplu esenta noii identitati a brand-ului.

Urmatorul pas in procesul de rebranding a fost crearea pachetului de comunicare
on-screen pentru B1. Acesta avea rolul de a oferi o imagine unitara si moderna postului, fiind in acelasi timp usor de folosit si improspatat de catre cei care lucreaza cu el zi de zi. Re:ply a dezvoltat conceptul general de comunicare, pe care l-a aplicat apoi in ID-uri de post, diferite background-uri si bumpere. In paralel, Re:ply a realizat materialele de identitate primara pentru B1: diferite generari ale logo-ului, promo-uri de statie, burtiere. In realizarea acestei etape am colaborat cu Camil Tulcan de la Rasterpoint si, pentru partea de identitate sonora, cu Studio 88.

Am aplicat noua identitate in comunicarea externa a brand-ului, realizind
template-uri pentru ad-uri de presa, outdoor, web bannere si dezvoltind o campanie de promovare a noului post B1 si a programelor sale in print.

Noua identitate trebuia explicata in interiorul companiei, celor care urma sa o foloseasca zi de zi. Am sprijinit echipa de comunicare B1 in acest proces cu materiale explicative si participind la un
workshop de prezentare, organizat de managementul B1 pentru angajatii postului.

Ultima etapa a proiectului este in desfasurare si cuprinde elaborarea manualului de identitate a brand-ului, lansarea noului site B1, precum si rebranding-ul sediului postului de televiziune din Calea Victoriei.

Rezultatele proiectului

  • Rezultatul procesului de rebranding B1 a fost apreciat atit de publicul larg, cit si de catre profesionistii de pe piata nationala de comunicare si marketing
  • Pozitionarea B1 este clara pentru angajatii si publicul B1
  • Rebranding-ul a fost sustinut si la nivelul de continut, emisiunile postului TV aliniindu-se la noua strategie B1, atit ca format, cit si ca mesaj de comunicare
  • Partenerii de la News Corp ai B1 au apreciat eforturile managementului roman de a improspata imaginea si mesajul postului
 
 
 



Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |