Noua mantra in comunicare: continut, continut, continut.
 
 
 

Supercar
Concept si consultanta grafica

Supercar – o identitate grafica puternica

pentru revista masinilor de top


Revista Supercar a aparut in 2002, moment in care piata publicatiilor auto din Romania nu era prea aglomerata. Revista a fost gindita de la inceput ca un produs de nisa, dar a ales sa nu comunice foarte clar aceasta pozitionare. Astfel, s-a optat pentru o abordare grafica care iesea din tiparul publicatiilor auto clasice, dar raminea, totodata, destul de discreta.

Cu timpul, piata revistelor auto s-a diversificat si top managementul Supercar a simtit nevoia unei schimbari in abordarea pietei, incepind sa comunice pozitionarea de nisa a publicatiei. In anul 2004, Supercar si-a definit mai clar identitatea: o publicatie colectionabila „pour les connaisseurs”, pentru cei care iubesc masinile, si nu o revista de continut utilitar pentru cei care vor sa achizitioneze un autoturism de serie. Supercar a inceput sa comunice valorile continute chiar de numele ei, care se refera la masini puternice, in general sport, de ultima generatie. De altfel, continutul publicatiei era aliniat acestui concept inca de la aparitie. Rubricile principale prezentau masini de ultima generatie, care aduceau inovatii, si doar stirile scurte prezentau masini de serie, cind era vorba despre o informatie importanta (cum ar fi anuntarea masinii anului dintr-o anumita categorie).

Dupa ce concepuse prima abordare grafica, cu care Supercar se lansase pe piata in 2002, Iulian Puiu, Creative Director si Art Director Re:ply, a regindit in 2004 conceptul grafic al revistei, astfel incit aceasta sa isi comunice pozitionarea si identitatea clar, puternic. O inovatie importanta a fost adusa la nivelul copertei: am inlocuit folosirea unei imagini fotografice (stereotip intilnit la toate revistele auto) cu cea a unei ilustratii, idee ce evidentia, inca o data, caracterul colectionabil al Supercar. Ilustratiile, realizate de Bogdan Caruntu, erau adaptate temei fiecarui numar in parte.  

O schimbare care a marcat intreaga revista a fost la nivel cromatic. Am micsorat paleta folosita, optind pentru culori solide si foarte masculine: mai mult negru, rosu, mustar. Am introdus o serie de elemente grafice care, in combinatie cu elementele editoriale, ghidau mai bine cititorul in paginile publicatiei.

Am lucrat la o ierarhizare mai clara a informatiei, prin intermediul culorilor si al dimensiunii titlurilor si al sapoului. Am introdus tabelele pentru informatia complementara si linia punctata colorata ca element de separare. Familia de caractere a fost diversificata, in functie de tipul de informatie. Am ales caractere de display foarte rationale, curate, simple, fara input emotional. Pentru anumite zone din revista am optat pentru un script font care sa marcheze opiniile.

La finalul transformarii grafice, Supercar a devenit o publicatie mai solida, barbateasca, impetuoasa. Dupa schimbarea conceptului grafic, am acordat revistei consultanta timp de doi ani, monitorizind-o si slefuind-o luna de luna, inainte de a intra in tipar.





Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
Cauta in Portofoliu: Supercar, Publishing, Media, Concept grafic
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |