Noua mantra in comunicare: continut, continut, continut.
 
 
 

Idei in Dialog
Elaborarea conceptului grafic si editorial

Revistele culturale romanesti incep sa adopte concepte de publishing

in linie cu standardele internationale


In toamna anului 2004, grupul de presa Academia Catavencu a hotarit sa lanseze o revista de cultura moderna, de referinta pentru cei interesati de acest domeniu. O revista al carei continut sa intereseze un public educat, dar care sa aiba si capacitatea de a vinde publicitate in mod constant, astfel incit sa se poata sustine financiar. Sarcina agentiei Re:ply a fost de a crea conceptul grafic si editorial pentru noua publicatie tinind cont de aceste cerinte.

Am inceput construirea noii reviste cu o analiza a pietei internationale de presa culturala si a modului in care cititorul parcurge o astfel de publicatie. Am constatat ca, in procesul realizarii revistei Idei in Dialog, trebuie sa dam o mare atentie gasirii echilibrului intre continutul sau dens, rafinat, garantat de implicarea in proiect a scriitorului Horia Roman Patapievici, si prezentarea grafica. Felul in care arata si sint tiparite revistele de cultura de la noi este inca mult sub nivelul asteptarilor cititorilor – nu doar din cauza bugetelor, ci si a inertiei sau a lipsei de preocupare pentru acest aspect al coordonatorilor de proiect.

Echipa Re:ply a stabilit structura noii publicatii, identitatea grafica (de la logo la setul de elemente grafice care-i dau personalitate si unitate), precum si ritmul, colonajul si ierarhia articolelor. Astfel, cuprinsul revistei, format din articole lungi si consistente, a dirijat grafica spre un layout care-si propune sa ajute cititorul sa inteleaga si sa savureze continutul.

Mergind pe principiul „forma urmeaza functiei” (form follows function), layout-ul conceput de echipa Re:ply a propus o serie de solutii care sa vina in ajutorul cititorului. De exemplu, mansetele albe stinga-dreapta pot fi folosite pentru adnotari.

De asemenea, am stabilit guideline-uri clare pentru fotografii. Am recomandat echipei redactionale sa organizeze sedinte foto sau sa foloseasca doar fotografii de buna calitate ale scriitorilor, pentru a le construi oamenilor de cultura o imagine care sa inspire respect si credibilitate din toate punctele de vedere.

A rezultat o specie de revista culturala diferita de tot ceea ce exista pe piata romaneasca la acel moment. Idei in Dialog a devenit in scurt timp una dintre cel mai bine vindute publicatii culturale (cu un tiraj mediu de 11.000 exemplare/editie, conform BRAT) si a reusit sa creeze noi standarde in publishing.





Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |