Noua mantra in comunicare: continut, continut, continut.
 
 
 

Holcim si Eco-Rom ambalaje
Rapoarte anuale

 Din Cenusarese ale comunicarii corporate,
rapoartele anuale se transforma in printese

 

Raportul anual de companie a aparut si a fost pentru mult timp asimilat cu documentul recapitulativ ce aduna si prezinta la final de an rezultatelele financiare consolidate ale unei companii. In prezent, un raport anual nu mai este un simplu material descriptiv si informativ, ci joaca un rol activ in consolidarea identitatii de companie, in comunicarea si promovarea mesajelor corporatiste. Re:ply a realizat, la inceputul anului 2009, rapoarte anuale pentru companiile Holcim si Eco-Rom Ambalaje.
 
Holcim – Strategii globale. Initiative locale.
Holcim este unul dintre liderii mondiali in furnizarea de ciment, betoane, agregate (nisip si pietris) si alte servicii conexe. Aflat la al cincilea an consecutiv, Raportul de Dezvoltare Durabila al Holcim este documentul care reflecta cel mai bine strategia companiei, care presupune aplicarea simultana a celor trei linii directoare ale dezvoltarii durabile – performanta economica, respectarea normelor ecologice si asumarea responsabilitatilor sociale. Prin editarea continua a raportului se pastreaza reputatia de companie transparenta si de incredere si se mentine imaginea buna a Holcim in fata tuturor partenerilor de interes. Documentul cuprinde strategiile si programele companiei dedicate dezvoltarii durabile.
 
Pe linga aceste obiective, Re:ply a dorit ca documentul sa sprijine filosofia companiei si la nivel grafic. Mesajul transmis de conceptul grafic este ca Holcim este o companie puternica, de incredere, responsabila, care se implica in proiecte ce contribuie la schimbarea in bine a vietii oamenilor. Holcim ajuta la constructia de case si cladiri, dar se implica totodata in constructia unui viitor mai bun (conform viziunii „sa construim fundatii pentru viitorul societatii”). Din aceasta perspectiva, intreaga activitate Holcim este strins legata de ideea de „evolutie”, fiindca „a construi” inseamna „a vedea un proiect in toate etapele evolutiei sale”. Pentru a ilustra aceste idei, am folosit imagini ce infatiseaza aspecte legate de core business-ul Holcim: imagini de pe santier, utilaje din domeniul constructiilor, muncitori imbracati in uniforme etc. Fotografiile sint decupate si asezate pe fundal alb. Astfel se atrage atentia asupra unor elemente, obiecte, persoane etc., care au legatura cu subiectele capitolelor pe care le insotesc.
 
Eco-Rom Ambalaje – Recicleaza acum pentru un viitor mai bun
Eco-Rom Ambalaje este lider pe piata transferului de responsabilitate in domeniul valorificarii deseurilor de ambalaje. Compania asigura, prin contract, indeplinirea indatoririlor care revin prin lege agentilor economici de a colecta si recicla deseurile de ambalaje pe care acestia le genereaza.
 
Raportul anual realizat de Re:ply este o imagine a activitatii companiei in 2008, an care marcheaza cinci ani de succese ale companiei. El evidentiaza rezultatele unui proces permanent si sigur de dezvoltare, care a facut din Eco-Rom Ambalaje un actor-cheie in piata si in indeplinirea tintelor de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje asumate de Romania in negocierile cu Uniunea Europeana.
 
Premisa de la care am plecat in elaborarea raportului anual este urmatoarea: un astfel de document oficial reprezinta „oglinda” activitatii din ultimul an a unei companii. Tocmai de aceea, acest instrument de comunicare trebuie sa prezinte actionarilor intr-un mod concis, factual fiecare pas pe care compania l-a intreprins in anul ce a trecut, punind in lumina obiectivele impuse de catre management si rezultatele atinse. Cu alte cuvinte, am dorit sa scoatem in fata cifre concrete, date, statistici, informatie pura, toate acestea concentrate la nivelul textului, renuntind la „inovatii” vizuale care s-ar fi interpus intre cititor si continutul documentului.
 
La nivel vizual, am ales sa prezentam imagini cu ambalaje reciclabile, insotite de texte cu cifre si date despre companie si rezultatele sale in domeniul reciclarii. Fundamentul acestei forme de prezentare este urmatorul: prin reciclare reusim sa economisim resursele naturale ale Terrei. Pozele alese se remarca prin dinamism si vivacitate. Astfel, se face o trimitere clara la munca sustinuta pe care Eco-Rom Ambalaje o depune pentru colectarea si valorificarea deseurilor din ambalaje.

 





Raportul anual Holcim, premiat
28-09-2009
Raportul anual al companiei Holcim, realizat de Re:ply la inceputul anului 2009, a cistigat premiul al doilea la cea de-a opta editie a Concursului de rapoarte anuale organizat de Forumul Donatorilor din Romania.

Re:ply prezinta: Behind a magazine
13-06-2009
La cea de-a treia editie a evenimentului Noaptea Alba a Galeriilor, in cadrul expozitiilor si instalatiilor de la ARK, Re:ply a prezentat o radiografie a felului in care se construieste o revista.

Iulian Puiu vorbeste despre tendintele din publishing pe bizcity.ro
04-06-2009
Cei de la Bizcity.ro, un site care prezinta stiri si articole din domeniul afacerilor, l-au invitat pe Iulian Puiu, Creative Director la Re:ply, sa scrie un material pentru sectiunea „Opinii”.

arhiva stiri
Cauta in Portofoliu: Publishing, Reviste interne
© Copyright 2007 Re:ply
Home | Despre Noi | Servicii | Portofoliu | Studii de caz | Contact | Cariere |